Rindu kah

3:01 AM

petikan dari blog yg buat umie terfikir sejenak.. jom kita share sama2

"....aku sedang muhasabah diri, lama sudah aku bertapak di ruangan sepi , mungkin melihat orang lain bahagia sudah memadai bagiku , walhal kesunyian yang ada dilubuk hati makin bertunas , semakin lama semakin menutupi ruang hati , adakah mereka tahu , wujudnya aku disekitar mereka , aku berjaya membina semangat orang lain untuk maju ke hadapan , akan tetapi aku pula masih menunggu dipersinggahan , padaku kebahgaian aku adalah melihat orang-orang yang aku sayang turut bahagia, adakah dia tahu aku tidak pernah membencinya , tapi merinduinya telah menghukum aku, sungguh demi ALLAH yang menciptakan aku , aku masih berusaha melupakan episod cinta itu...."


Hari-hari yang berlalu
Tanpa engkau di sisi ku
Bagai terasa hidup tiada bermaya lagi
Terhumban aku di ruang yang sepi ini
Dibayangi oleh kenangan bersama mu
Sehingga aku kelemasan
Tersisih aku dari cinta mu
Terseksa aku oleh sikap mu
Sepi mengajar aku erti rindu
Demi cinta ku yang setia
Bara cinta yang tertinggal
Sukar untuk ku padamkan
Dan makin menghangatkan rindu ku kepada mu
Terlantar aku sendirian dan terbiar
Entah bila kita akan ketemu lagi
Terserah takdir menentukan.....



 "....malam ini , hari ini , dan ketika ini , aku sangat merindu , aku jua sangat menginginkan bahagia, aku melihat hamba ALLAH itu dengan orang lain , mataku tak bisa berkelip kerna dia sangat tegar membiarkan aku jatuh dan tersandung ,diracunnya hatiku dengan janji tidak akan meninggalkanku , dia juga sangat tegar melihatku menderita padahal dia gembira , ucapan selamat tinggal juga tidak ditinggalkan untukku , dengan ikatan tergantung dia meredhakan aku begini...."


"...pernahkah dia terfikir bagaimanakah keadaanku ,pernahkah dia terfikir bagaimanakah aku melalui sisa hidup tanpanya , pernahkah dia terfikir apa yang terpatri dilubuk hati ini , aku tak mungkin akan membenci kamu , aku juga tak mungkin menyimpan dedam kepadamu ,aku hanya belajar mencintaimu , walaupun hatiku ditusuk sembilu walaupun kamu tegar membunuh perasaanku , aku akan istiqomah melalui jalan hidup ini , biarpun tanpa kamu , biarpun melihat kamu dengan yang lain , dan aku akan ikhlas menerima peninggalanmu bila mana kamu sah menjadi milik orang lain , hati ini selamanya milik kamu , walau kamu tidak pernah menghargaiku...."


"..satu masa nanti akan aku cuba belajar, mencipta bahagia buatku sendiri kerna yang pasti , hari-hari yang dilalui amat sunyi , sepi dan sendiri bila mana kamu meludah hatiku , kamu memaki hiba diriku , apa salahnya aku mencintai kamu?  sedikit curangpun aku tidak persembahkan kepadamu , walau kamu cuba mencari yang lain walau kamu cuba , mencipta jurang yang amat dalam , sedarlah kamu tidak akan wujud manusia yang sempurna, dan tidak akan pernah wujud jika wajahnya sempurna sekalipun hatinya belum tentu , setiap manusia punya kekurangan masing-masing termasuk juga aku..."


"...rutin hidupku adalah mendoakan kamu , aku hanya ingin kamu berubah aku juga ingin kamu sedar , aku hanya ingin ALLAH membuka mata hatimu yang buta itu , agar sentiasa menjaga hati , agar selalu berada dalam pilihan yang tepat , agar tidak terburu-buru melangkah , kerna kamu yang mencorak masa depanmu , kamu juga yang memilih dimana  kaca dan dimana permata , tahniah kerana semakin bahagia, aku turut gembira melihat kamu bahagia ,aku turut suka melihat kamu dengan pilihanmu, dan aku masih berdoa supaya kamu menjadi setia untuk seorang lelaki, bukan untuk seribu lelaki diluar sana , jangan sampai mereka diluar sana melabel kamu sebaliknya , kerna rasa berkawan kamu tak sama dengan orang lain , dan kamu juga sangat suka berkawan dengan bukan mahramu , aku cuma berdoa agar kamu tidak hanyut dengan apa sahaja kamu lakukan kerana aku tahu kamu sangat rapuh..."


"..tahniah kerana dengan mudah kamu melupakan aku , dengan mudah kamu jumpa pengantiku , dengan senang kamu lupa diriku , dan aku juga percaya dengan mudah juga kamu akan berubah hati untuk yang lain lagi , kerna kamu tidak pernah istiqomah dalam meguasai ilmu ikhlas , seperti mana kamu membuangku , seperti mana , bonda dan keluargaku menangis melihat penderitaanku , kamu bisa bahagia melihat aku yang tersiksa kerana itu , kamu juga akan mengulanginya semula selagi kamu belum bertaubat nasuha kerana itu, dan aku akan tetap mendoakan kamu kerana aku berharap kamu berubah bukan hanya sehari aku  ingin selama-lamanya...dan aku juga ingin kamu belajar dari kesilapan itu ..."




Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasih mu, tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi itu tidak tahu apa yang sesungguh nya kamu rasakan....

You Might Also Like

0 cutie berceloteh

Google+ Followers

Followers

Popular Posts

  • Dh pass kan? haaa.. apa lgi? Bz kan diri dgn FTR report ye amende FTR report? Lepas exam CePSWaM, langkah seterusnya buat FTR report...
  • Kali ni kemana kite? Jom try tempat yg pd umie consider baru Lalalalalalala.... Last minit cari tempat... jeng3..   Sma...
  • سُبْحَانَ اللّه (Subhanallah) sebelum ni mmg xpernah tw lngsung psl pijat ka, pepijat ka, bed bugs ka.. Paling terok pernh dgr po...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ'αℓαιкυм  Nak share sgt2 ni psl produk best yg teramat sgt.. Ever since dok menyandang beg j...
  • Ye taw.. cite ni dh lama kot.. tpi mmg best.. sesekali layan cite2 lama ok jgk ye x? Mmg the best of all... dgn suasana sawah padi.. i...
  • syarat dia simple je... - Follow blog ni je. blog lagi satu tknak follow pun takpe -klik iklan di sidebar tu dan tunggu smpai hab...
  • Umie mmg dh lama idam2 kan Oakley Prescription. Tula, sape suruh ilangkan? Haaa.. mendapat!! Xsmpai dua thn pakai plak tuuuu Contact ...
  • Waaaaaaa... saya suka saya sukaaaa.... Nak join, follow syarat berikut; 1. Follow fb cik cantik manis ni. Klik button dibawah ni,    2. F...
  • Buat entry bertajuk " Pencarian  Bloglist Sesi  Mac-April 2017 ".  Backlink banner kpd link segmen ini & letak link entry...
  • Giveaway Topup Percuma by Cik Cand y  💖 20 FEBRUARI 2017 - 11 MARCH 2017 http://cikcandysour.blogspot.my/2017/02/giveaway-topup-per...