okie dokie... sebenat2nya, mmg tade cite huhu... tpi lately, mcm ade2 je kejadian serounding yg wat umie NAK SANGAT2 cite psl INSTINCT . In...

Instinct

0 Comments
okie dokie... sebenat2nya, mmg tade cite huhu... tpi lately, mcm ade2 je kejadian serounding yg wat umie NAK SANGAT2 cite psl INSTINCT.

Instinct (naluri) kdg2 & selalunya berlaku pada diri kita sendiri. Contoh yg paling terdekat ialah, bila
anak2 yg buat sesuatu yg mencurigakn @ bakal ditimpa kemalangan / kecederaan; sebagai seorang ibu yg melahirkan & yg mengandungkan pasti akn terasa sesuatu sebelum kejadian itu berlaku. Seperti umie sendiri, hati & perasaan umie akn berdebar2, jantung bagai nak 'rak' berdegup kdng sampai boleh lihat sendiri degupan tu bergegar sehingga boleh lihat kesan pd baju yg kita pakai.

Begitu juga pd
hubungan yg terjalin. Ada apa2 perubahan pun, kata org & kata2 ulama' sendiri pun mengakui yg kaum Hawa ni lebih 'sensitif' & peka pada apa jua. Sebagai contoh => pasangan curang, mempunyai org ke-3,4,5 (tak kisahla pasang brapa pun), pasangan berubah hati atau pasangan yg baru nak 'belajar' curang. Memang boleh terasa sangat2, biarpn pasangan kita cuba menidakkn kenyataan coz kenyataan hanya pasangan kita je yg tahu. Org lain umie xpastilah, tpi bagi umie, memang boleh sangat terasa biarpun perubahan itu sebesar zarah. Hmm... korang caye xnieh? Kui3... Lu pikiaQ la sendri =P



You may also like

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...