Instinct

9:47 PM

okie dokie... sebenat2nya, mmg tade cite huhu... tpi lately, mcm ade2 je kejadian serounding yg wat umie NAK SANGAT2 cite psl INSTINCT.

Instinct (naluri) kdg2 & selalunya berlaku pada diri kita sendiri. Contoh yg paling terdekat ialah, bila
anak2 yg buat sesuatu yg mencurigakn @ bakal ditimpa kemalangan / kecederaan; sebagai seorang ibu yg melahirkan & yg mengandungkan pasti akn terasa sesuatu sebelum kejadian itu berlaku. Seperti umie sendiri, hati & perasaan umie akn berdebar2, jantung bagai nak 'rak' berdegup kdng sampai boleh lihat sendiri degupan tu bergegar sehingga boleh lihat kesan pd baju yg kita pakai.

Begitu juga pd
hubungan yg terjalin. Ada apa2 perubahan pun, kata org & kata2 ulama' sendiri pun mengakui yg kaum Hawa ni lebih 'sensitif' & peka pada apa jua. Sebagai contoh => pasangan curang, mempunyai org ke-3,4,5 (tak kisahla pasang brapa pun), pasangan berubah hati atau pasangan yg baru nak 'belajar' curang. Memang boleh terasa sangat2, biarpn pasangan kita cuba menidakkn kenyataan coz kenyataan hanya pasangan kita je yg tahu. Org lain umie xpastilah, tpi bagi umie, memang boleh sangat terasa biarpun perubahan itu sebesar zarah. Hmm... korang caye xnieh? Kui3... Lu pikiaQ la sendri =P

You Might Also Like

0 cutie berceloteh

Google+ Followers

Followers

Popular Posts

  • Dh pass kan? haaa.. apa lgi? Bz kan diri dgn FTR report ye amende FTR report? Lepas exam CePSWaM, langkah seterusnya buat FTR report...
  • سُبْحَانَ اللّه (Subhanallah) sebelum ni mmg xpernah tw lngsung psl pijat ka, pepijat ka, bed bugs ka.. Paling terok pernh dgr po...
  • Kali ni kemana kite? Jom try tempat yg pd umie consider baru Lalalalalalala.... Last minit cari tempat... jeng3..   Sma...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ'αℓαιкυм  Nak share sgt2 ni psl produk best yg teramat sgt.. Ever since dok menyandang beg j...
  • Umie mmg dh lama idam2 kan Oakley Prescription. Tula, sape suruh ilangkan? Haaa.. mendapat!! Xsmpai dua thn pakai plak tuuuu Contact ...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ’αℓαιкυм Rules: Follow blog ini *wajib Follow semua peserta segmen. List akan diupdate da...
  • Waaaaaaa... saya suka saya sukaaaa.... Nak join, follow syarat berikut; 1. Follow fb cik cantik manis ni. Klik button dibawah ni,    2. F...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ’αℓαιкυм Bab2 contest2 tag cenggini mmg THORBAYEK Anyway, jom2 kita join The rules are s...
  • Ye taw.. cite ni dh lama kot.. tpi mmg best.. sesekali layan cite2 lama ok jgk ye x? Mmg the best of all... dgn suasana sawah padi.. i...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ’αℓαιкυм Akhirnya, acara kemuncak.. الحمد لله Alhamdulillah Siap sudah thesis yg diheboh2kan sg...