Xtw da nak ckp apa, yg dilanggar tu manusia, tpi sebb dh semakin kurang sifat kemanusiaan, pesalah hnya meninggalkan tempat kejadian tnpa me...

Apa nak jadilah

0 Comments
Xtw da nak ckp apa, yg dilanggar tu manusia, tpi sebb dh semakin kurang sifat kemanusiaan, pesalah hnya meninggalkan tempat kejadian tnpa melihat simangsa ok ke tidak (mana mungkin ok, dh mcm langgar kucing)

https://www.facebook.com/photo.php?v=167194480133119

Umie sndiri bwk motor, kerap jugak bwk kereta.. Tpi sebagai pembonceng motor, risiko teramatlah tinggi. Bukan nak menunding jari, tpi umie sndri byk kali alami. Kebanyakan si driver2 kereta, lori @ trailer tidak mempedulikan sipembonceng2 motor.. Malah, umie byk kali alami, bila dlm keadaan jalan sesak, motor2 ni mmg boleh celah mencelah; tetapi sipembawa2 kereta, lori @ trailer tidak akan mempedulikan malah tidak salah umie katakan TERLALU DENGKI sbb durng xboleh nak mencelah lalu merapatkn kereta masing2 pd kereta lain sehinggakan pembonceng2 motor tidak dpt mencelah.

Bulatan kat SS15 subang jaya pernah jadi saksi bila umie terpaksa menepuk pintu kereta sbb tidak memberi laluan pd motor2 yg ingin lalu pdhal jalan dlm keadaan sgt sesak. Apa lah salahnya bgi laluan pd org yg boleh mencelah? Tak mati pun kot.. kan??

Kesian kan kami penunggang2 motor ni?

Tpi, pembonceng motor pn ramai jugak yg ada wat salah; tu umie xnafikan.. Ada yg mencelok2 smpai kita plak driver kereta ni takut @ terpaksa mengelak durng smpaikn membahaykan nyawa org lain

Erm.. pd driver2 diluar sana, kita sama2 share jalan, baek motor, basikal, trailer, lori, van @ apa jugak jenis kenderaan.. Xsalah kita sama2 pakai, sama2 ada rsa timbang rsa kan? Yg membezakn kita dgn binatang ialah akal, jgn smpai org lain sumpah seranah sbb perangai kurang ajar kita atas jalan raya

P/S:> Ter'emo plak pas tgk video langgar lari tu


You may also like

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...