Monday, January 24, 2011

Badak berendam


sah2 ada yg pelik je kan, pehal la pulak kes umie peradak pepgi bercerita psl badak berendam.. uhuu... ni bukan cite psl badak taw!! ni cite psl KUEH BADAK BERENDAM!!!!


alkisahnya cenggini.. smlm, depan umah mak ada lah wat kenduri tahlil.. so umie ni plak xtaw knpa la kn tiba2 terambek la kuEh kOcey yg kusngka kan kuEh kOcey..


msa ngah makan tu, terperasan owg yg makan berdepan dgn umie dok makan kueh ni.., dlm keadaan antara jeling dgn tidak, umie peratikan pe je rupa kueh kOcey neh.. tup2 kaler sedikit ungu & kuah2.. terbeliak mata.. dlm aty dOk kutuk diri sndri.. (mati aku!! rsanya aku xmakan kuEh2 'kembang beronyeh' ni, almaklOmla, badan pOn mmg da kembang uhuu) nak letak baLek, segan la pulak uhuu.. xpe2, kuatkan aty & kuatkan lidah utk mkn jugak2 kuEh ni

gulp! 1 bite! sedap la pulak uhuu.. Batrisyia yg dok peratikan perangai umienya, dok tnya

"apa tu umie?"
"kueh.. nak?" [kalu bgtaw pOn sah2 dy akan ulang tanya berkaLik2!!]
"nak ckit" suap siadik, sikakak dOk jeling dari tepi pon dOk nganga mcm anak burung
abeh seketui, tinggl seketOi lgi.. umie suap jgk kat durng.. dpt la kat umie 2 mulut uhuu.. SEDAP!!!!! g usha lgi kuEh tu, adEh!! sekali udah abehh da... cmne jelah pulak boley sedap?????? mEncik r!!

tpi kan, rasa2nya nak naEk lgi berat badan umie neh.. asyk2 tingin itu ini je.. uhuu.. tulun3!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...