Belom terlmbat rsanya utk umie ucapkan Selamat Tahun 2016.. Ye2.. taw la.. bz kot lately, bz teramat.. dgn sekolah anak2, kje, arran...

2015 dalam kenangan

0 Comments




Belom terlmbat rsanya utk umie ucapkan Selamat Tahun 2016.. Ye2.. taw la.. bz kot lately, bz teramat.. dgn sekolah anak2, kje, arrangement itu ini.. eayhh.. mcm2 lah..

Alhamdulillah, masih diizinkan lagi bernafas utk 2016 ini. Kejap je umie da nk msok angka 4.. adoi la.. teringat balik zaman2 sekolah dlu, zaman berpindah randah.. Byk jgk kesilapan yg umie buat sepanjang tempoh ini, tpi syukur sgt2 umie masih mpu hadapi..

Tak nak ulas byk2, xnk komen byk2, nota utk diri sndri:- 
Tidak akan pernah menyesali dengan semua apa yang tlah terjadi dalam hidup ini, Apapun yang akan terjadi ataupun yang telah berlalu pergi jika aku punya kebahagiaan biarlah aku orang yang terakhir merasakanya asalkan semua orang yang ku cintai merasakanya,melihat mereka tersenyum adalah impianku,aku bisa bahagia asal keluargaku berbahagia aku juga punya masadepan tidaklah 100% aku korbankan untuk seluruh keluargaku aku tahu itu untuk saat ini aku hanya coba untuk bekerja dan belajar dengan keras dengan semua kegagalanku menjadikany suatu kesuksessan. Yakin suatu hari nanti pasti kan ada bahagia untuk ku selama aku masih ada harapan dan impian disitulah juga ada jalan untuk meraihnya BERSEMANGAT!!!!!

"Ya Rabb kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami bersalah. Ya Rabb kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang yang sebelum kami. Ya Rabb kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri maaflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami...."

"Ya Illahi Ya Rabbi lindungilah aku,selamatkan jalanku di dunia ini. Jadikan dalam setiap langkah dan detik kehidupanku serta setiap hembusan nafas ini adalah sebagai ibadahku kepadaMu. Jauhkanlah aku dari rasa cinta yang menyakitkan, dari cinta semu yang menyesatkan dan dari rasa cinta yang dapat melebihi rasa cinta hamba kepada Engkau.Janganlah Engkau palingkan hati ini setelah Engkau berikan petunjukMu. Limpahilah hambaMu ini dengan rahmat dan kasih sayangMu yang tiada pernah putus. Cukuplah Engkau Ya Illahi yang menjadi pelindungku di dunia dan akhirat kelak. Angkatlah semua rasa sakit diseluruh hati dan jiwa yang kini menderaku sampai semua mengering dan menguap laksana awan.Jauhkanlah aku dari duka dan kesedihan yang berkepanjangan. Tuntunlah hamba Ya Illahi agar hamba dapat menghabiskan waktu yang tersisa ini untuk selalu bersujud dan meraih ampunanMu. Segala puji hanya untuk Engkau Ya Illahi…"


Aamiin ya rabbal 'alamin: ﺁﻣِﻴْﻦُ ﻳَﺎ ﺭَﺏَّ ﺍﻟْﻌَﺎﻟَﻤِﻴْﻦ


You may also like

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...