Wednesday, January 07, 2009

anak gadisku ke aLam persekoLahn















BetOL kata datin @ kak sally/salma,
anak dara kami da pn besar & melewati alam persekolah yg totally baru bgi durang. Rasa cm baru jeRk semlm Balqis dok dlm kendongan, disusukan & ngaja 'taktih'. MmG sukar nak lepaskan Balqis tuk jalani kehidupan sekolah sndirian. dlm benak ni, mcm2 dok bermaen. huhu... but Alhamdulillah... segalanya berjalan lancar.

Balqis mmg excited sngt nak kesekolah baru. Manakala batrisyia hanya berkongsi kegembiraan kakak sambil menokok tambah cerita. Seminggu sblm hari persekolahan, kami bawa durang g 'shopping' eceh!!! Waktu memilih baju2, batrisyia sedikit merajuk bila tiada sehelai pun baju dibeli utknya. Aku bgtaw abie durang, belikan la tudung tuk dia. Bgi dia tadek terasa sngt hehehe... Siap beli baju, tumpuan kami tuk beli beg skulah hakhakhak... Aku terkezut gile tgk harga2 beg sekolah. Mak haii!! Punyalah zaman kini beredar pantas. Beg skulah pn lebih drpd rm50! hadoih!!! x hengat! Pilih punya pilih, ada lah satu beg poli yg aku berkenan sgt! Kakak da dok jauh2 da masa tu. Pelik jugak dgn pe'el dia. Apsal tade pape tiba2 nak wat perangai... Bila dah puas ditanya, baru dia menunjuk pd satu sudut. Rupa2nya, dia nak beg tRoLi!! waH! dah pndai memilih anak gadisku ini =P yg pasti, bukan kakak sorang menyorong beg troli, batrisyia jugak hakhakahak...

Bermulalah hari persekolahan. Aku sedikit cuak bila balqis perlu menaiki van. Sarah (anak datin) kira ok cikit, coz dia g nursery belakang sekolah jeRk pung... huhu... Kata abie, insya Allah bulan depan akak akan masuk ketempat yg sama. Bermcm2 pe'el aku peratikan dihari yg pertama. Yg meraung, yg berlari tak tentu pasal, yg menendang, yg siap tercangak2. Balqis 'belagak' pRo... hehehehe... Aty ku ok cikit sbb sekelas dgn sarah. Sekurang2nya dia boleh mmbawa diri {bukan ke anak gadisku yg sorang ni mmg sedikit mewarisi genetikku? peramah ewahh! =P} Kehulu kehilir la kami berulang alek peratikan balqis bersama2 sarah. Waktu lunch pun kami turun serta

Besok aku da start keje cm biasa. Ntah apa la khbar balqis yg sama sekelas dgn anak datin. Abie maseh bercoti bsOk. jdi, tugas utama dia ialah jdi spy jap tuk 2 ari kat sekolah balqis hehehe..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...