Thursday, November 17, 2016

Welcoming our new member's in family - Cici



Sebelum adopt
3/9/2016 umurnya baru 2 bulan lebih rsanya.. Kecik gila. Mak ayah dok ckp, boleh idop ke sikecik ni.. muke sedihhhhhh je (terpaksa berpisah dgn family kot kan)

otw ke lokasi baru (sedih je rupa dia
Dgn comot, dgn penuh kutu, alahaiii sikecik ni

Kakak dgn adik mmg dri durng kecik lgi dh dibesarkan dgn kucing. Memang durng suka kucing. Xkisah kucing sape, kat mana, durng akan amik peluk & cium. Sejak Momo mati sbb penyakit, dh lama jgk la kami x bela. Mak pn bising sbb mak kata dia sedih. Dia teringat2, terjenguk2 ikut tgkap kot2 momo akan balik..

Pastu lama plak la bru umie amik keputusan utk adop cici..

Masa mula2 adopt, mak slalu ckp, boleh ke idop secoet tu? kecik sgt kot, mmg kecik sgt, dgn kurus, dgn penuh kutu, bulu tak terurus.

video


Tpi Alhamdulillah, kami jaga dia dgn penuh kasih sayang.. siap ada sangkar 2 tingkat.. waktu mlm dia akan tdo dgn umie. Paling dia suka tdo atas perot, bahu, celah ketiak, atas rambut umie yg selonggok

Siap belikan susu kambing khas utk Cici, hantar grooming, pegi vet (tpi sbb berat belom cukup, jdi dr vet advise tggu utk berat cici 1kg utk vaccine)


Sedih je tgk rupa Cici masa ni




Bunyik mcm mengada2 je kan? Tpi tula, sebaik2nya bila dh ada pet, jaga la sebaik2nya. Dlu umie train Momo utk pi toilet, but now, pakai pasir khas utk pet. Lebih bersih

Perkembangan Cici? Jeng3

Paling suka tgk tv

otw ikut umie pi beli susu & makanan utk Cici

Cici yg sgt naughty, bila umie tgk hp, dia akan tgk & kacau skali

meeting new friend, Mika

Dh penat tgk tv, dia akan melepak sebelah tv plak  

Well, mmg xrugi ada pet ni. Kakak adik walaupun kene selalu suruh utk tukarkan lapik sangkar Cici, tpi msing2 tetap buat la kan

2 comments:

Intan Saffyna said...

hi,saya singgah follow awak :)

Umie A'nez said...

Tq sis Intan, i follow u too

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...