manusia mana yg xbleh lari drpd perasaan ini? sehebat2 mana pun manusia, kdang2 bila kenangan itu kembali, hati merinth2 utk cuba lupakan @ ...

Bila emo kembali

0 Comments
manusia mana yg xbleh lari drpd perasaan ini? sehebat2 mana pun manusia, kdang2 bila kenangan itu kembali, hati merinth2 utk cuba lupakan @ sekurang2nya ilangkan agar kita tidak mengingatinya kembali.

terus terang aku katakan, aku jarang sekali lah nak 'makan budi' org lain. sbb kita xkan tahu apa yg bakal terjadi dimasa depan & kalo lah kita terlupa & bertelagah; cmner rsa bila org berkenaan ungkit budi apa yg pernah dia taburkan pd kita & kita sanggup 'lupa daratan'? mmg senang nak sakiti hati org lain, sdgkan kita sebnrnya lupa waktu kita susah dlu siapa yg ada disisi & membantu????

bukan aku nak mengungkit cuma bila hati ini 'ralat' & marah, apa2 juga boleh terjadi. ungkitn demi ungkitan menyebabkan aku hilang pertimbangan seketika yg aku xspttnya buat bgitu kerana xmgkin budi yg ditaburkan dpt dibyr biarpun dgn wang ringgit.

aku kembali pd realiti. what's around comes around. org yg sakiti kita akn dpt balasannya 10kali lebih teruk drpd apa yg kita rasakan. benarkh bgitu??? atau aku sndiri yg sbnrnya xdpt melupakannya??

'xpe... dia dayus! biarkn dia... xmalu ke dok mkn budi & senang2 kata kita ni dok merepek & xde maruah?'
'hmm... ntah, mgkin dia jenis x sedar diuntung & xkenang budi'
'xpe! biarkan semua ni 'menghantui' hidup seumur hidup dia'
'ntahla... mlas nak pk. konon terjadi dgn pantas..'
'kejadahnya dgn pantas kalo family dh involve?? mmg dia dh plan'
'hmm.. biarlah'
'baik ati sngt, sbb tu jdi mcm tu. sblm ni mmg dh tau, tpi yelah ingt nak berubh rupanya lagi syial dia wat pd awak'
'ntah, biarlah...'
'mmg gedix thp cibai!! merata2 dok gedix'
'biarlah, dia muda lgi'
'mati xtggu tua!!! sok lusa, dia akan kena lebih terok lagi, tpi manusia. mana pernah mengaku keslhn sndiri'
'owhh.. k'


Sejenak lagu Innocence berkumandang. Hmm... aku xkisah.. biarlah...

p/s=> aku tau terlalu bnyk sbnrnya, tapi aku diamkn konon malas nak amek pusing. kau baru nak idop. nnti kau tau jugk bagaimana 'hidup' ini mengajarmu.. yg pasti, aku cuba bngun drii kejatuhan ini. xlama utk aku dgr kau jatuh tertiarap. kerana masa itu akn muncul jua.. dan... yg sbnrnya cukup terseksa ialah aku, krna sejak mula lagi, kau terus terusn menyeksa aku hingga kini. Terima kasih utk mengajar aku agar hidup tabah as a steel & aku tahu aku mampu. Aku masih mmpu tersenyum malah ketawa kerana kau tidk pernah merasai trsksa krna kau senntiasa ada org lain disisi utk menemani. Tunggulah saatmu kesorangn, nnti kau tahu jua...


You may also like

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...