Friday, September 17, 2010

Hari tua pasti menjelma

Nak emo2 ckit pgi yg suram akibat ujan sblum subuh neh buley dak? gasak nye citu.. da dua tiga hari ni, rsa mcm nak emo2 je.. adeh! gapo nye plak umie oit? tataw la.. rsa dLm aty ada taman le pLak ececeay! ayat mmg xbOley bLah ok?!

umie kn biasa nya drive pegi & balek kje.. kdg2 dlm kesengalan kebluran tu, umie akan tgk pe jgk yg hok ada depan mata.. ngah sedap layan lagu 'Aku Cinta Padamu', terpandang la pd tangan umie sndiri.. nampak la 'roman2' kulit yg sedikit kering, mengecut akibat peredaran masa.. erm.. cmne eay nak explain?


Umie ingt lagi, masa arwah onyang masih ada...nora selalu dok ateh riba arwahnya & usik2 pd leher dia.. yelah, bila da tua, kulit2 tua yg kecut akibat kenduran tu kan wujud je.. Nora akn kuis2kan jari dy kat bahagian leher & tny kenp jdi cenggitu.. arwah nya akan jwb, sbb nyang dh tua..

nOw.. giliran kita pulak... yg pasti kita semua xdpt nak lari.. =)




Tua Mengejar Kita ~ Fauziah Latiff

Ingatkah semua
Hari tua pasti menjelma
Detik waktu yang laju
Pantasnya tak akan menunggu

Begitu usia
Makin hari makin meninggi
Siang malam berganti
Yang pergi tak berulang sekali lagi

Begitu cepat putaran masa
Terkadang tanpa pun kita sedar
Siapa yang lebih bersedia
Dialah yang selesa

Tua mengejar
Pasti tiba masanya
Kau merasa
Hidup tak segagah
Waktu remaja
Di mana tenaga
Menyala-nyala
Di hari tua
Makin terpadam semua

Tua mengejar di mana kau berada
Tak berbeza semua kan merasa
Itu hakikat tak bisa hindari
Walau seinci bersihkan diri
Sebelum terlewat nanti

Hey kawan semua
Aku cuma memberi pesan
Andai cukup bekalan
Tak mungkin kita kehausan

Usahlah menunggu
Uban memutih di rambutmu
Cepat-cepat berilmu
Semoga tak menuju di jalan buntu

2 comments:

bintangku said...

yer ker? tak ingat dah...

Umie Nurpu3 said...

pe yg mu ingt?? NO ke RA ke ingt dak? uhuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...