Tuesday, February 23, 2010

Tolak ansur @ ansur dah ditolak??

wat kali ke2 nye, umie pindah laie... adoi la... mcm nak patah pinggang neh da taw x? uhuu.. semua2 umie wat sndiri, sblum ni ada jgk yg mbantu.. tpi mmg puas aty..

lunch tyme, cpt2 trun kat ground floor, dptkan 2biji panadol, menikmati secwn teh bersama2 jacobs cream creaker... sejam mcm tu, berpeluh2... siap g block b plak lgi muahaha... semalam mmg umie kne ujan.. uhuu.. sabo je taw.. ptg tadi pun, kene jugak ujan.. badan da seram sejuk dh neih! ermm.. sabar jelah..

msa nk blek, ngah sedap2 wat keje, baru perasan jam da 5:30! mcm ribut umie mengemas tok balek.. sambil2 sembang dgn mber kat tepon, sampai terlupa dgn kesesakan jalanrya.. hehe.. sampai kat sekolah gaban2 ksygan, parking je kat seblah datin.. sambil2 sembang, terpandang satu situasi yg 'menyakitkan' mata.. erm... umie taw, umie pun bukannya baek sangat, tpi lau da nak amek anak sekolah, wat pe je nak wat 'keras kepala' ye x? ape lah salahnya 'gostan' ckit & beri laluan walaupun umah kita berdekatan ye x? ntah lah... yg lalu lalang siap bgtaw sila beri laluan, wanita yg duduk segak didlm kereta hanya mengangkat tangan memberi isyarat, 'biarkan, biar dia yg berikan laluan' hmm..

sedar xsedar, kita sbnrnya mengajar anak2 kita dgn 'ketiadaan' sivik didalam diri.. bukankh org melayu kita tinggi nilainya dgn budi bahasa, sopan santun & tata tertib? org luar mengenali org melayu dgn smua itu.. kalu zaman sekrang melayu kita dh hilang segala itu, apa lgi yg ada & tinggal dlm diri org melayu? Entahlah... kita sama2 fikirkan.. betapa itu kian hilang.. bukankah bak kata pahlawan melayu 'xkan melayu hilang didunia?' nampak gayanya, tu semua hanya tinggal kata2...






inilah kereta yg umie katakan tadi... umie berani exposed sbb datin sendiri pernah kene, seblum ni pn ramai yg dah terkene, kalu kita nak keluar & kebetulan jalan hanya muat utk sebiji kereta, empunya kereta tidk akan berganjak.. biarpn empuya kereta tidak mbaca blog umie, tpi umie harap rakan2 diluar sana fikirlah sejenak... kalu kita xberubah, maka sopan santun dari dalam diri kita akan hilang begitu saja..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...