Sunday, October 25, 2009

Hadeh!

Tingat plak masa jaman skolah dolu2. Masa tu, umie dok uma setinggn. Kg D'sara Dalam @ Kg Lanun wakaka (pasai tu lah aku cm lanun, tpi lanun yg kiut r kan) >_< O kisah?!) Mmg xpandang!! Sampai kan ada gak r dgr desus desas mengatakan yg anak 'Pak Yop' bukan main sombong lagik!(gelaran ayah masa jdi owg kuat Kg lanun dlu r) Lantak r, bukan aku g selinap masok umah ko nak ngata aku pun... wakaka... xgitu nora?

Yelah nama pun kg kn, tpi Kg ni mmg vogue d vas seyh! Yg pakei aircond pun ada, yg sebiji uma ada 3 @ 4 biji keta pun ada... mcm2 hal lah! Tpi mmg kenangn terindh lah. Msa berjiran dgn budak2 bujang yg jenis bela rambung panjang, dh la kurus kering, dh mcm jerangkong pun ada. Paling parah bila malam2 durang ni akan berbedak sejuk (alah, style tepek menepek kat moka knon nak bgi halus mulus tu ) coba pk jp, rambut dilepas mengerbang, tubuh kurus kering, dlm malam gelap gelita dgn moka penoh dgn bedak dah cam tepong gomak. Kata ayah, mau lintang pukang kalu antu nampak. Tu kalu antu yg nampak, kalu manusia kita ni, tataw r =P Jaman2 tu, awie wings, amy search mmg famous r. Umie msatu sehngal cenggitu lagik. Mmg xamek pusing bab2 jiran ni. Wat pala sndiri. Bilik umie & nora plak ialah bilik dihadpn sekali. Kira org lalu lalang mmg dgr lah kan. Msa mula2 kami pindah, mmg xdpt nak tdo sebab beralun kan bunyi2 katak yg dok memekak belakang umah. Durang wat pesta plak tu dok berbunyi dlm serombong tin yg cukup menyakitkan jiwa raga (pdhal kalu diingt2kan, jaman skrg ane ade boleh dgr da menatang cenggitu). Time tu ujan plak tu, aduyaiii! sampai kepagi umie xtdo. Umie ni plak ada satu hobi pelik yg umie prktik kan ngee... umie dulu tdo dgn nora, kalu da ttp semua lampu, umie akan jegil kn bijik mata supaya boleh nampak mata putih & umie akan tingok secara bulatan sambil ngadap nora. Korang rasalah kn, nora akan nampak apa?? wakakakaka... pecah perut umie dok ingtkan masa tu. Mmg soka bangat ngusik dia coz dia ni 'penakut' ngee... ada skali tu, dia g cocok bijik mata umie! hampeh punya adik! sib bahek xbuta bijik mata den!

Depan umah plak berjiran dgn beberapa keluarga yg mmg sememangnya satu keluarga (datuk, nenek, anak, cucu semua situ r) paling bez msa tu, makcik yg dok sebelah uma tu nak tdo kn anak2 dia. wah!! dh kalah ct nurhaliza tu!!! Ingt laie kak ida, siap wat2 tdo atas peha umie wakaka... dibantainya dari satu lagu ke satu lagu, hebat kn? kalu masuk 'Jgn Lupa Lirik' mmg soheh dia menang berjuta2 =P Tyme bulan posa, kami akan tdo awal coz nak bangun sahur kan. Dibantainya cucu durang yg mmg dah besar panjang (alah, budak2 bujang sebaya kami ni) dok repair motor sambil dok start motor dgn main2 kan bunyi ekzos. Fuh!! Berasap seyh tinge!!! Umie dgn nora apa laie, msing2 terajang2 dinding (umah setinggan kan kacukan papan & batu hehe) sib bahek x terpelesok dinding keluar. Mulut ni jgn ckp r... tu perangai si'gentel & yeop'. ntah ane lh durang skrg pun, tataw r (nama durang mmg sedap kan? wakaka!!)

4 comments:

Anonymous said...

umie cerita masa jaman skolah dulu, cuba citer pasal jaman skrg ni..lepas umie kawin, ada anak, kisah suka duka umie ke..kawan2, bf ke (umie ada bf ke)

NuR Pu3 said...

sape nie ek brtanya... sapa2 pn, xkan lh nak cite bab2 bf @ asben nieh? owg len pun ade gak an? so why nOt keep it as "BIARKAN RAHSIA". Btul x? sesekali umie akn exposed kn jugak. Cuma xslalu lh coz kebahagiaan hak milik setiap insan ececeh! =P

bintangku said...

ekekekeke.... bile diingat2 balek, best pun ada... rindu lak kat umah kg nun.. ingat tak masa ada org menyangkul mlm2 kat luar umah? ha ha ha ha....

NuR Pu3 said...

wah! i2 yg faling bez tu, siap ckp kot ada yg kene bunuh & kene tanam wakaka.... KENANGANG tueh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...