Haaa!!! Actually... bila berckp soal cemburu ni, baik lelaki @ pmpuan actually sama je. Ni semua terpulang pd individu memasing. Umie xna...

Lelaki @ pmpuan kuat cemburu?

0 Comments


Haaa!!! Actually... bila berckp soal cemburu ni, baik lelaki @ pmpuan actually sama je. Ni semua terpulang pd individu memasing. Umie xnak la kata lelaki je yg kuat cemburu & xadil lah jugak kalu kata pmpuan je yg kuat cmburu. Cemburu tu kn tandanya syg... Kalu pd yg xreti langsung cemburu tu, hmmm... hahahaha.. xtaw lh nak kata... tepok dahi jelah kot.. ahok! Ok.. umie bgi cth yg pernah umie lihat & lalui.. supaya kita sama2 agreed yg pmpuan @ lelaki bila berckp soal cmburu ni, mmg adil & sama rata...


Situasi 1
1 Pasangan yg duduk bersama (tanpa berpegang2 tgn @ berpeluk2 okey?), tiba2 silelaki perasan ada seorang jejaka lain yg dok ngusha aweknya. Msa tulah ngengada nak mnx sikekasih ati tuk picit2 kn palak. Aduyaiii... (ngengada ok?) Siap tnya plak laie tu, 'ensem ek lelaki tu? ' dgn sengal awek reply 'sapa plak? tataw lh, xpasan' kuang3...


Situasi 2
1 Pasangan yg sedang berjalan2 sambil silelaki meletakkan tangan dibahu kekasih ati. Mereka melintasi satu group gegurl yg bz berbncang sumthng. Sambil memegang erat bahu kekasih atinya, sempat lagi ekor matanya melihat2 & mencOci mata melihat 'kawanan ' tadi....


Situasi 3
1 Pasangan yg sedang meronda2 berselisih dgn gurl yg cantik menawan. Pmpuan berkenaan memuji pd sikekasih ati sambil bersiul2 (kalu owg xtaw, sure gurl yg cantik menawan tdi ingt, silelaki yg dok menggedix)


Situasi 4
Msg masuk dihp lelaki sedang dia & kekasih ati sedang meluangkan masa bersama2. Bila dilihat msg, rupanya dari 'adik angkat' silelaki. Bila ditnya dimana kenal, jawapan yg dh biasa didgr; 'adik angkat' tersalah msg lalu berkenalan


Situasi 5
Sipmpuan mndpt tahu yg wujudnya org ke3 dlm hubngn dgn kekasih ati. Tanpa g serang org 3, sipmpuan mengundur diri tnpa ngamok mcm org gila (pdhal Allah je yg tahu betapa hancur & luluh nya ati bila diri dikhianati)


Apa2 pun, byk sbnrnya jenis2 CEMBURU ni.. bgi umie plak, umie mmg jenis xreti nak cemburu2 ni. Umie rasa, kalu si'dia' dh ada owg laen, angkat kaki jelah. Lagipun, whats around comes around. Arini ari dia lukakan ati org, besok lusa, dia akan kene 10 kali ganda lagi dari kita... so... buat lah kptsn yg terbaek...


You may also like

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...