Monday, October 05, 2009

The Ugly Truth pt.1

Umie harini dpt satu berita dari kenalan umie. Dia baru je mengadu hubunganny putus setelah 4 thn menyulam kasih. Dia mangsa keadaan bila lelaki berkenaan adalah playboy Ya Allah.... kenpalah zaman sekrg ramai sgt lelaki yg jadi cmni? Durang ni tataw k yg 'doa org teriniaya itu dimakbulkn Allah'? xtakut k dgn balasan Allah yg Maha Azab & pedih tu?? Dh habis madu sepah dibuang, menabur janji sehidup semati & meminta wang ringgit tanpa ada perasaan malu dihati! Lelaki jenis apakah ini?! Umie bukan nak mem'bela' kaum hawa. Mmg diakui ada juga wanita yg melakukan sedemikian rupa... tpi entah lah... Umie kenali terlalu ramai wanita yg terkena masalah mcm ni & umie akui kaum hawa ini menyintai sepenuh hati sehinggakn sanggup bekrban apa saja sedangkan lelaki dayus ini mempermainkan perasaan mereka! Kalu lh terjadi balek pd durang xpe lh... tanggung jelah kn! Tpi kalu terjadi pada anak cucu kita nanti???!!! Jgn terlalu senteng pemikiran wahai lelaki2 buaya diluar sana.... Allah bayar CASH weiH!!! Bila dh terkena kat anak2 kita sendiri, menangis meraung pun dh xguna msa tu.... bertaubatlah... mintalah kemaafan yg hakiki.... jgn sampai ada yg ingin wat secara 'halus' baru nak sedar coz waktu tu dh mmg xserupa manusia dh!


~::.. Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahwa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya ~

~::.. Hari yang mendatang tidak akan memberikan sebarang makna jika kegagalan semalam tidak dijadikan teladan ~

4 comments:

stoberi perper said...

ensem ke idak playboya tu? hebat sgt ke dia tu sampai angkuh sgt seolah2 hidup ni seribu tahun? tak worth it la jantan camtu wat laki kan..

NuR Pu3 said...

hmmm!!! mOhka pOng cam pecah pintu! tOksah la nak menggapai bulan yg jauh diawan, sedngkan dlm poket ada sekupang dua! Xmalu seyh mnx dwet ngan kaum hawa! DIMANA kejantananmu?! bek potOng abEh! wakaka... xg2? lalalala.... ^_^

Anonymous said...

hahahha..walaupun duit hanya tinggai sekupang dua, hadis dan quran sebagai umpan.keji btoi..

NuR Pu3 said...

bukn keji seyH!! tu bRlagak baguiH! mmg xsedaR diRi!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...