Umie mnx maaf lh andai n3 The Ugly Truth ini menyinggng byk pihak tpi bgi umie, KEBENARAN MESTI DIPERTAHANKN!! Mcm manalah nak pertahanka...

The Ugly Truth pt.2

2 Comments

Umie mnx maaf lh andai n3 The Ugly Truth ini menyinggng byk pihak tpi bgi umie, KEBENARAN MESTI DIPERTAHANKN!! Mcm manalah nak pertahankan negara sedangkan diri sendiri xdpt nak pertahankan maruah??! Mmg dosa pala sendiri tanggung, kubur asing2, tpi kalu terkena pd saudara mara kita sendiri, adik akak kita sendiri, cmner?

Pd kaum2 adam lain yg xpernah wat cenggini, tntu rsa maruah tercabar. Tpi hakikat nya inilah dia. Wahai perwira2 negara, jagalah nama mu sebagai 'mempertahankan bangsa, nusa & negara. Jgn kerana you all tu perwira anda layak & berhak mbuat onar. Jgn lah mengambil kesempatan atas kasih sayang kaum hawa. Xmalu ke menagih simpati memnta wang ringgit pd org pmpuan sedngkan awak tu lelaki yg septtnya bekerja keras utk diri sndiri?! Mcm mana nak menikah kalu mulut sndiri pun miss soru?! Aduyaiii.... malu okey?! Kalu setakat moka pecah pintu & ada ati nak kutuk2 bekas awek yg awak dok peluk siang malam, xguna ok?! Jgn nak bukak tarbiah dgn kata2 hadis sedngkan haram pong lu sapu! Jgn busuk kn nama org yg xpernah wat cenggitu. Mmg wat perangai waktu2 skrg ni bez & melazatkan, tpi bila dh menikah sok, bila anak sendiri dh trkena cm hat yg dok hang dok wat lagutu, apa mcm?! Kalu kena tang kita, mmg kita xsedaq diri. Tpi bila kena kot puak2 kita, kena kat anak bini kita, masa tu rasa nak gantung diri. Xkan la hang xsedaq lagi?! Tpi xpa.... hang tataw yg org yg hang dok iniaya tu dok wat solat hajat. Nak tahu keberkesanan solat hajat, kita tunggu & lihat lh nanti.

Pd kawan umie ni, umie doakan segala kebahagiaan dunia utk dia. Jgn risau dik. Ingat Allah Maha Besar, Maha Mengasihani & Maha Adil. Dia dok mnx duit tiap2 bulan pd adik setakat tiga pat ribu; dia bakal 10kali akan rugi drpd apa yg hat dia dok amek drpd adik. AMIN...


You may also like

2 comments:

stoberi perper said...

wah..gambaq kubur lagi tu..mcm familiar jer..kuikuikui

NuR Pu3 said...

kohnOn dia alim... pdhal dia bapak iblis... kuang3... =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...