Knp eay ada sesetengh org yg soka bangat busukkn nama owg len? knp gak ada org yg xbleh ting0k owg len senang @ bahagia? knp ek ada gak or...

Sabar, sabar & sabar

0 Comments
Knp eay ada sesetengh org yg soka bangat busukkn nama owg len? knp gak ada org yg xbleh ting0k owg len senang @ bahagia? knp ek ada gak org yg xbleh biarkan kita move on? knp eay?? knp??

matang kn lah diri tu spya xde dh nak menyusahkan idop org lain... cukup2 lah dgn pe yg dh dibuat tu.. dosa yg lalu tu pun blum tntu kita nak maafkan, knp perlu ditambah lgi skrg? dh masuk thun baru neh kn? wat la azam yg berguna ckit.. umur bukan sethn jagung lagi dh, da berjanggut da ateh bwh ye x? jgn ingt kita neh akan idop seribu thn. byk gak org jaman skang neh mati pada umur yg muda.. sekurang2nya, biar lah org mengingati kita dgn segala budi yg kita buat bila kita dh dialam sana, bukan dgn segala keji yg pernah kita buat.

hmm... pelik ye perangai sesetengah org skrg neh... dia nak dia je bhgia... org laen g mpus! jgn cmtueh.. suka ek wat org laen terpekik terlolong mcm org gila marah2 pd awak tu? sudah2 lah membusuk kn nama org laen atas kesilapan diri sndiri.. bukan kita xtaw apa kebenaran disebalik semua kejadian.. mengaku kesilapan, bertaubat, mnx kemaafan & berubah.. doakan kebahagian org yg awk dh aniaya tu, bukan dlm diam2 awak wat 'taek' kat belakang

p/s=> pd org yg berkenaan, udah2 lah tu.. tutup buku lama.. 2009 dh pun berlalu.. cian blog ni xabeh2 nak ceritakan hal awak.. tobat lah.. ingt msa depan..


Doa Sabar
اَللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْعَجْزِ وَالْكَسَلِ وَنَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْجُبْنِ وَالْبُخْلِ وَنَعُوْذُ بِكَ مِنْ غَلَبَةِ الدَّيْنِ وَقَهْرِ الرِّجَالِ اللَّهُمَّ أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلَِمِيْنَ اَللَّهُمَّ رَضِّنِي بِقَضَائِكَ وَصَبِّرْنِي عَلَى بَلاَئِكَ وَأَوْزِعْنِي شُكْرَ نَعْمَائِكَ ، وَصَلَّى اللَّهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَAllâhumma innâ na’udzubika minal ‘ajzi wal kasali wa na’udzubika minal hubni wal bukhli wa na’udzubika min ghalabatid dayni wa qahrir rajâli. Allâhumma afrigh ‘alaynâ shabran wa tawaffanâ muslamîna. Allâhumma radhanî bi qadhâ’ika wa shabbarnî alâ bala’ika wa awji’ni syukra na’ma’ika. Washallâhu ‘alâ sayyidinâ Muhammadin wa ‘alâ âlihi wa shahbihi wa sallam.

Artinya:
Ya Allah kami berlindung kepada-Mu dari keresahan dan kesedihan, dari kelemahan dan kemalasan, dari rasa takut dan kikir, serta berlindung juga dari lilitan utang dan tekanan manusia. Ya Allah limpahkanlah, dalam wadah kalbu kami, aneka kesabaran menghadapi aneka cobaan. Ya Allah jadikanlah kami legowo dengan ketetapan-Mu, sabar memikul ujian-Mu dan ilhamilah kami kemampuan mensyukuri nikmat-Mu. Washallâhu ‘alâ sayyidinâ Muhammadin wa ‘alâ âlihi wa shahbihi wa sallam.


You may also like

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...