Umie baru pas jengok2 blog syah... wahh! syah! bagus bangat ' Back 2 School '!! xpyh fening2 lalat nak pikiaq pakei baju hape uhuuu....

Back to school

0 Comments
Umie baru pas jengok2 blog syah... wahh! syah! bagus bangat 'Back 2 School'!! xpyh fening2 lalat nak pikiaq pakei baju hape uhuuu...

amacm hidayah, ada brans tOk thn depan?? hakhakhak! umie mmg 'kaki gado'... Supervisor nak suggest kan jdi cmmtee mber... abeh r aku amok kan ABB ni =P ngok btol aku ni...

CHOPP!!! umie bukannya sOkati nak gado2 ni ok? tpi, umie sggup 'bertegang urat' kalu satu2 hal tu betul.. mcm kisah umie bergado dgn kondakte bas few years dlu..


kisah dia cenggini.. umie dgn kak ida (sepupu mak) nek bas doblas (aduyaii! kenangang toL! da saploh tahun xmerasa nek bas taw x?) waktu dok byr tambang, umie dok ngira r duit lima sen nak cukup kan lapan kupang... umie bgi dia
seketui lima kupang, & 6 keping duit lima sen. Pas nak bgi tiket, dia mnx
duit, dia ckp duit xcukup. Umie nmpak dgn palak umie sndiri dia msukkan duit
lima2 sen dlm poket jeans dia. umie pun ape laie... naek tOcang wooo!!

'pe hal plak? kan saya da bgi kat awak duit lima sen tdik?'
'xde, awk bgi lima posen je' sambil tayng2 kan kat umie duit lima kupang
tdi
'meh sini aku selok dlm soar ko, aku nmpak ko letak duit tu dlm
poket!!'
'ape plak, dh dlm kocek saya, tntu lah duit saya!!'
'mangkok! meh sini aku tgk!! kalu ada duit lima sen 6 keping tu, tu duit
aku r!!' umie dh siap berdiri sambil nak selok poket kondukte tadi.. kak ida
cpt2 pntas & byr tiga kupang.
'byr jelah! tu pun nak kecoh!'
'woi! aku xhalal kn duit tiga kupang aku taw x? satu pala ko telan tiga
kupang, kalu sepuluh da brapa?? brapa puloh owg nek bas ko ni?' tyme ni asap dah
kuar ekot idong da..
'dah3... biar jelah' kak ida cuba mententeramkan keadaan... suara umie mmg
da bergema dlm bas doblas tu. Owg da tgk kearah umie dh... aku pedulik hape??!
'xkaye r ko makan duit aku, aku jugak yg xkan miskin!!' sumpah seranah jgn ckp r.. haha.. bukan nak show off, tpi, umie akan pertahankan hak umie.. kalu diam, abih r, owg pijak palak kita! Dlm dok cenggini pun owg dok pijak2 palak kita, kan kobaw kan??! buley plak wat2 ilang ingatn! aduyaii! xpe kobaw.. arini arimu.. Allah akan tnjuk kan & balas balas sampai ko pk balek pe yg selama ni ko da wat.. aku nak balas?? xkan... aku xkan balas... aku cuma senyum je bila tingat balek keta merahmu xabeh2 ditmpa malang, tu baru cedikit seyh... blum lagi balasan besar.. yg memimpin ialah suami, bukan isteri. Kalu NAKHODA tarak butui, lagumana anak kapal & kapal nak belayar? tepok dada tnya iman, bukan tepok dada tunjuk dada bidangmu ini... LU PK LA SNDIRI..

p/s=> tingat plak kat sum1, siap bgtaw, umie sabo umie, awk tu dh la kepala hangin! hakhakhak! ko pun kene dgn aku gak! =P



wuit! budak skulah buley pakei skit paras gitu ka syah? =P ahok! terbeliak jap mata ni... muahaha..


You may also like

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...