Back to school

2:13 PM

Umie baru pas jengok2 blog syah... wahh! syah! bagus bangat 'Back 2 School'!! xpyh fening2 lalat nak pikiaq pakei baju hape uhuuu...

amacm hidayah, ada brans tOk thn depan?? hakhakhak! umie mmg 'kaki gado'... Supervisor nak suggest kan jdi cmmtee mber... abeh r aku amok kan ABB ni =P ngok btol aku ni...

CHOPP!!! umie bukannya sOkati nak gado2 ni ok? tpi, umie sggup 'bertegang urat' kalu satu2 hal tu betul.. mcm kisah umie bergado dgn kondakte bas few years dlu..


kisah dia cenggini.. umie dgn kak ida (sepupu mak) nek bas doblas (aduyaii! kenangang toL! da saploh tahun xmerasa nek bas taw x?) waktu dok byr tambang, umie dok ngira r duit lima sen nak cukup kan lapan kupang... umie bgi dia
seketui lima kupang, & 6 keping duit lima sen. Pas nak bgi tiket, dia mnx
duit, dia ckp duit xcukup. Umie nmpak dgn palak umie sndiri dia msukkan duit
lima2 sen dlm poket jeans dia. umie pun ape laie... naek tOcang wooo!!

'pe hal plak? kan saya da bgi kat awak duit lima sen tdik?'
'xde, awk bgi lima posen je' sambil tayng2 kan kat umie duit lima kupang
tdi
'meh sini aku selok dlm soar ko, aku nmpak ko letak duit tu dlm
poket!!'
'ape plak, dh dlm kocek saya, tntu lah duit saya!!'
'mangkok! meh sini aku tgk!! kalu ada duit lima sen 6 keping tu, tu duit
aku r!!' umie dh siap berdiri sambil nak selok poket kondukte tadi.. kak ida
cpt2 pntas & byr tiga kupang.
'byr jelah! tu pun nak kecoh!'
'woi! aku xhalal kn duit tiga kupang aku taw x? satu pala ko telan tiga
kupang, kalu sepuluh da brapa?? brapa puloh owg nek bas ko ni?' tyme ni asap dah
kuar ekot idong da..
'dah3... biar jelah' kak ida cuba mententeramkan keadaan... suara umie mmg
da bergema dlm bas doblas tu. Owg da tgk kearah umie dh... aku pedulik hape??!
'xkaye r ko makan duit aku, aku jugak yg xkan miskin!!' sumpah seranah jgn ckp r.. haha.. bukan nak show off, tpi, umie akan pertahankan hak umie.. kalu diam, abih r, owg pijak palak kita! Dlm dok cenggini pun owg dok pijak2 palak kita, kan kobaw kan??! buley plak wat2 ilang ingatn! aduyaii! xpe kobaw.. arini arimu.. Allah akan tnjuk kan & balas balas sampai ko pk balek pe yg selama ni ko da wat.. aku nak balas?? xkan... aku xkan balas... aku cuma senyum je bila tingat balek keta merahmu xabeh2 ditmpa malang, tu baru cedikit seyh... blum lagi balasan besar.. yg memimpin ialah suami, bukan isteri. Kalu NAKHODA tarak butui, lagumana anak kapal & kapal nak belayar? tepok dada tnya iman, bukan tepok dada tunjuk dada bidangmu ini... LU PK LA SNDIRI..

p/s=> tingat plak kat sum1, siap bgtaw, umie sabo umie, awk tu dh la kepala hangin! hakhakhak! ko pun kene dgn aku gak! =P



wuit! budak skulah buley pakei skit paras gitu ka syah? =P ahok! terbeliak jap mata ni... muahaha..

You Might Also Like

0 cutie berceloteh

Followers

Popular Posts

  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ’αℓαιкυм Lama sangat rsanya tak ber'blog', busy 'bercinta' hahahaha Kejap je dh...
  • Ya Allah, kau kuatkanlah hatiku... Kau berilah kesabaran kepada ku... Kau tabahkanlah hatiku menerima dugaan mu..... Sememangnya...
  • Dh pass kan? haaa.. apa lgi? Bz kan diri dgn FTR report ye amende FTR report? Lepas exam CePSWaM, langkah seterusnya buat FTR report...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ’αℓαιкυм Akhirnya, acara kemuncak.. الحمد لله Alhamdulillah Siap sudah thesis yg diheboh2kan sg...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ’αℓαιкυм Syukur الحمد لله Alhamdulillah Penantian sudah berakhir Igtkn dh settle, rupanya...
  • Aku sudah berlari Mengejar yang tak pasti Mengejar kamu…. Hanya dirimu…Kulantunkan hidupku Kubisikkan cintaku Hanya untukmu… Hanya untukmu… ...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ’αℓαιкυм Seronok nya bulan September 2019, 3 minggu berturut2 kita bercuti hari Isnin. Makanya ki...
  • Siyes ckp, pgi ni dh lewat weih!! Tataw nak habaq lagumana, nak kata c o lgate, jauh panggang dri api weiii!! wakaka... Tataw npe, sejak2 Ei...
  • Lately, sejak2 umie penoh dgn krisis, umie kembalikan balek 'tabiat' membaca yg dh lama umie buang.. rsanya dari 20 August 2010 lgi ...
  • Fuuu.. pembuka 2013, bday adik kesygn umie sorang ni (25/1/2013) .. kebetuln Abie ajak g makan sempena ada kenaikan yg dia dpt & lulus e...