Petunjuk @ melepas tengkuk sndiri?

9:02 AM


Umie bgi ckit situasi & jom kita pk2 kn sesama okey??

Si A bercinta dgn si B & ketelanjuran pun berlaku. Si A plak wat kesilapan besar bila mewujudkan org ke3 iaitu si C. Kini segala cerita terbongkar & si A mengatakan yg dia tersepit serta tataw nak pilih yg mana satu...

1) perlu k Solat Istikharah sedngkan SECARA UMUMNYA pun kita da taw yg A perlu bertanggungjwb & MENIKAHI B secara sah.

2) si C plak kisahnya....konon beriyo2 bangat nak kan si A walaupun da taw pe jdi dgn alasan nak UBAHKAN si A jdi baek (err.... ubahkan kejadahnya kalu xnak bgi si A bertnggungjwb dgn pe yg dia dah wat??! bongek x?)

camnO tueh?

Wahai si A.... solat istikharah dibuat kalu B & C masih suci & tataw nak pilih yg mane satu!! petunjuk yg diberikan mungkin hanya dari hati & xperlu tggu 7 hari... pk sndri.... SECARA LOGIKNYA & TUNTUTN ane buley wat touch & go... mgkin msey xphm cOz xkene kek btng idong sndRi kot... pape pun, g r tnya Ustaz & puaskan aty tu okey??! Ustaz ye bukan roomate @ kawn2 sperjuangan

Wahai si C....rsanya dendam kesumat yg beraja diaty... bwk2 r solat bnyk2... lgipun kan BELAMBAK kek uni tu nok kek awk tu kn? almaklumlh, owg cntek... pk secara logik, kalu masalah yg awak tu da trlanjur, nak ke kalu si A nak g blah gitu jak??! aduyaiii.... xphm btul!

Wahai si B.... Sekiranya tiada cinta insani untukmu, cukuplh cinta Allah penyuluh hidupmu. Kelak akan ada cinta dari insan yg mencintai Allah sepertimu...


PssSt!!! korang plak rsa cmner???!!

RUJUKAN => http://ustazazhar.com/v1/
=> http://iluvislam.com/v1/viewpage.php?page_id=764
=> http://n3.nabble.com/Ustaz-Online-f27233.html

You Might Also Like

0 cutie berceloteh

Google+ Followers

Followers

Popular Posts

  • Dh pass kan? haaa.. apa lgi? Bz kan diri dgn FTR report ye amende FTR report? Lepas exam CePSWaM, langkah seterusnya buat FTR report...
  • Umie mmg dh lama idam2 kan Oakley Prescription. Tula, sape suruh ilangkan? Haaa.. mendapat!! Xsmpai dua thn pakai plak tuuuu Contact ...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ'αℓαιкυм  Nak share sgt2 ni psl produk best yg teramat sgt.. Ever since dok menyandang beg j...
  • سُبْحَانَ اللّه (Subhanallah) sebelum ni mmg xpernah tw lngsung psl pijat ka, pepijat ka, bed bugs ka.. Paling terok pernh dgr po...
  • Kali ni kemana kite? Jom try tempat yg pd umie consider baru Lalalalalalala.... Last minit cari tempat... jeng3..   Sma...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ’αℓαιкυм Akhirnya, acara kemuncak.. الحمد لله Alhamdulillah Siap sudah thesis yg diheboh2kan sg...
  • Ye taw.. cite ni dh lama kot.. tpi mmg best.. sesekali layan cite2 lama ok jgk ye x? Mmg the best of all... dgn suasana sawah padi.. i...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ’αℓαιкυм Rules: Follow blog ini *wajib Follow semua peserta segmen. List akan diupdate da...
  • Waaaaaaa... saya suka saya sukaaaa.... Nak join, follow syarat berikut; 1. Follow fb cik cantik manis ni. Klik button dibawah ni,    2. F...
  • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Αѕѕαℓαмυ’αℓαιкυм Bab2 contest2 tag cenggini mmg THORBAYEK Anyway, jom2 kita join The rules are s...